marrpics

Alla inlägg den 4 februari 2012

Av Maria Jämtenstål - 4 februari 2012 20:23

I skolan har vi fått en uppgift där vi ska träna annans hund  

Jag har fått sötaste Nova Scotia Duck Tolling Retrievern (Tollaren) Mella.

Mella ägs av Moa.

Jag och Mella ska träna in lite freestyle, kommer bli asroligt

Hitills har vi mest jobbat med att få kontakt, och nu dom två senaste gångerna har hon blivit superglad över att jag hämtat henne. Vi har spårat tillsammans och det gick super 

Senast vi tränade så började vi träna in att hon ska backa slalom  

Här kommer en bild på min söta träningsvovve från vi spårade tillsammans

Hon hittade klöven direkt och det fick hon massa beröm för. Hon tog vinkel som om inte gjort annat (Moa har inte kört med vinklar så mycket så jag är jättestolt). Hon bar klöven hela vägen hem med högt huvud och hög svans      

Ovido - Quiz & Flashcards